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Teams Administration & Support Engineering
Dank deiner Expertise im Teams Administration & Support Engineering bist du in der Lage, effektive Microsoft Teams-Umgebungen einzurichten, zu verwalten und zu unterstützen. Du kannst komplizierte Problemstellungen analysieren und gezielte Lösungsstrategien entwickeln, um die Effizienz und Produktivität des Teams zu steigern. Mit deinem umfangreichen Wissen über Sicherheitsprotokolle und Compliance-Richtlinien trägst du entscheidend dazu bei, die Integrität der Unternehmensdaten zu wahren und ein sicheres Arbeitsumfeld zu gewährleisten.
Dein Training im Faktencheck
Bausteine
Describe core Azure concepts
• Introduction to Azure fundamentals
• Discuss Azure fundamental concepts
• Describe core Azure architectural components
Describe core Azure services
• Explore Azure database and analytics services
• Explore Azure compute services
• Explore Azure Storage services
• Explore Azure networking services
Describe core solutions and management tools on Azure
• Choose the best AI service for your needs
• Choose the best tools to help organizations build better solutions
• Choose the best monitoring service for visibility, insight, and outage mitigation
• Choose the best tools for managing and configuring your Azure environment
• Choose the best Azure serverless technology for your business scenario
• Choose the best Azure IoT service for your application
Describe general security and network security features
• Protect against security threats on Azure
• Secure network connectivity on Azure
Describe identity, governance, privacy, and compliance features
• Secure access to your applications by using Azure identity services
• Build a cloud governance strategy on Azure
• Examine privacy, compliance, and data protection standards on Azure
Describe Azure cost management and service level agreements
• Plan and manage your Azure costs
• Choose the right Azure services by examining SLAs and service lifecycle
Cloud concepts
• Principles of cloud computing
• What is Microsoft 365?
• Select a cloud deployment
Microsoft 365 productivity and teamwork capabilities
• Microsoft 365 productivity and teamwork solutions
• Engage employees with Microsoft Stream, Teams, and Yammer
• Get more done with Office across all devices
• File storage and sharing with OneDrive and SharePoint
Microsoft 365 business management capabilities
• Manage your business with Microsoft 365
• Simplify device management with Microsoft Endpoint Manager
• Get more done and stay secure with Windows 10
• Harness business intelligence with Microsoft 365 analytics and reporting
Microsoft 365 security and compliance
• Security principles and solution areas
• Identity and access management
• Threat protection
• Cloud security
• Information protection and governance
• Compliance management
• Manage risk, discovery, and audit
Microsoft 365 Licensing and support
• Identify licensing options available in Microsoft 365
• Describe support offerings in Microsoft 365 services
• Describe the service life cycle in Microsoft 365
Microsoft Teams Overview
• Overview of Microsoft Teams
• Overview of security and compliance in Microsoft Teams
• Overview of managing Microsoft Teams
Implement Microsoft Teams Governance, Security and Compliance
• Implement Governance and Lifecycle Management for Microsoft Teams
• Implementing Security for Microsoft Teams
• Implementing Compliance for Microsoft Teams
Prepare the environment for a Microsoft Teams deployment
• Upgrade from Skype for Business to Microsoft Teams
• Plan and configure network settings for Microsoft Teams
• Deploy and Manage Microsoft Teams endpoints
Deploy and manage teams
• Create and manage teams
• Manage membership
• Manage access for external users
Manage collaboration in Microsoft Teams
• Manage chat and collaboration experiences
• Manage settings for Teams apps
Manage communication in Microsoft Teams
• Manage Live event and meetings experiences
• Manage phone numbers
• Manage Phone System for Microsoft Teams
• Troubleshot audio, video, and client issues
Dein Profil
Jetzt rückst du in den Vordergrund!
Du bist technisch versiert und hast bereits Erfahrung in der Konfiguration und Verwaltung von Microsoft Teams sowie in der Nutzung von Windows PowerShell.
Du hast Arbeitskenntnisse in Leistungsoptimierung und Dienstüberwachung und du kannst sowohl auf Deutsch als auch auf Englisch mindestens auf B1-Niveau kommunizieren.
Mit diesen bereits vorhandenen Fähigkeiten und Erfahrungen bist du optimal darauf vorbereitet, das Training in Teams Administration & Support Engineering erfolgreich zu absolvieren. Im Kurs erweitern wir deine Kenntnisse in den Bereichen Microsoft Azure, Microsoft 365 und Teams-Administration. Mit dem Programm ‘Teams Administration & Support Engineering’ machen wir dich fit, um Herausforderungen in der Verwaltung, Sicherheit und Compliance von Microsoft Teams zu meistern. Lass uns gemeinsam deine Karriere als Teams Administrator & Support Engineer vorantreiben und dich zum gefragten Experten in der Microsoft-Technologie ausbilden
Gut beraten:
Starthilfe
Deine Zertifizierung als Plus:
Dein Training im Überblick
- Dauer: 2,5 Monate in Vollzeit / 5 Monate in Teilzeit
- Ort: virtuelle Teilnahme über Teams
- Trainingsstart: jederzeit möglich
- Zertifizierung: Microsoft Azure Fundamentals, Microsoft 365 Fundamentals, Microsoft 365 Teams Administrator Associate, Microsoft 365 Teams Support Engineer Specialty
- Jobprofil: Cloud Consultant, Cloud Solutions Architect, Microsoft 365 Administrator, Microsoft Teams Administrator, Microsoft Teams Support Engineer, Network Administrator
- Kompetenzen: Fundierte Kompetenzen in der Konfiguration, Verwaltung und Fehlerbehebung von Microsoft Teams, inklusive Sicherheits- und Compliance-Aspekten. Einblicke in die Grundlagen von Cloud Computing und spezifische Kenntnisse zu Kernservices von Azure und Microsoft 365.
- Gehaltsmedian: 4.497 €